Kärleksbrudarna

2013-09-13
20:06:59

You´re the one kap.7

Sista inlägget nu innan tv och god natt!!

YOHIOs perspektiv

Amaya knackar på dörren och springer snabbt iväg. Varför springer hon iväg nu när hon tvingat hit mig? Jag hinner inte tänka på det för Seike öppnar dörren. Han ser trött ut, det ser ut som att han inte kunnat sova, på länge. Hans kläder är smutsiga och jag tror det är samma kläder som han hade ´den dan´. Vi står ett tag och kollar på varandra, föra att bryta tystnade säger jag ” Får jag komma in? ” Jag darrar lite på rösten och kan knappt hålla tårana borta, han hummar och visar mig in. När jag väl står inne i hallen kommer alla minnen och jag kan inte låta bli, tåran börjar forsa. Jag tänker på alla gånger jag suttit och ätit frukost inne i köket, på alla filmer som vi sett tillsammans och på hur många gånger vi bråkat, och hur annorlunda det hade varit ´den´ dan. Då hade det inte varit om vems hårborste som var vems eller vem som inte hade ställt in mjölken i kylen. Blicken i Seikes ögon var  det värsta ´den´ dan, han såg så rädd ut, ärligt talat har jag aldrig sett Seike rädd. Det har altid varit han som skyddade mig från allt otäckt och jag som gömde mig bakom honom. ” Men YOHIO, du gråter ju. ” Seike väcker mig ur mina tankar men jag kan inte svara, jag börjar hulka och det stockar sig i halssen. Han kommer fram till mig och försöker torka bort mina tårar, men det kommer bara fler och fler. Han leder mig in i köket och sätter mig på en stol. Jag kryper upp med knäna och försöker sluta gråta, ” vi måste ordna det här ” säger Seike. Jag lyckas få tårana att sluta och kolllar frågande på honom. ” Om du inte minns så hade jag sex med Amaya för typ tre nätter sen! ” säger han, jag blir nästan lite chokad över hans ordval.  Jag och Amaya har aldrig sagt det på det sättet, han sa det så rakt ut. ” Amaya har, sagt flera gånger, att ni inte riktigt, visste vad ni gjorde. ” säger jag långsamt. Han nickar. ” Vi hade båda druckit lite för mycket ” erkänner han. ” Jag vet int... ” Jag reser mig från stolen och ger Seike en stor, varm kram. ” Jag vill inta att vi ska vara osams!  ” viskar jag i Seikes öra. ” Inte jag heller ”. Jag känner hur tårana börjar rinna igen, men den här gången för att jag är så glad.

 

” Jag kan plocka fram kvällsmat medans du tar en dusch, du stinker verkligen! ” säger jag till Seike. Han skrattar men gör som jag säger. Jag rotar runt i skåpen och hittar tillslut lite flinor och några knäckebröd. Jag sätter fram det och lite mjölkk på bordet lagom. Seike kommer utrusande med handuken från badrummet och springer in i sovrummet, precis utanför dörren kör han en liten naken  dans och jag sätter ena handen framför ögonen och säger ” ser inte ! ” . Lite senare kommer han tillbaka iförd pjamas.

” Du jag förstår att Amaya inte vill prata med mig, men du kan väl iallafall hälsa från mig nästa gång du ser henne. ” säger Seike när vi äätit upp kvällsmaten. ” herregud Amaya! ” skriker jag rätt ut. jag ser Seikes frågande blick och fortsätter ” hon väntar på där ute! ” Jag slänger ur mig ett tack och springer ut. Jag hör att Seike skriker ” Hejdå ” precis innan dörren stängs.

Taggar: yohio noveller;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: