Kärleksbrudarna

2014-01-16
20:41:53

Revolution
Jag vet inte riktigt vad det är för fel på verkligheten just nu..? Vet otroligt många som blir mobbade i skolan och skär sig och håller på... det är inte bra!! Vart är vi påvag? 
 
" Det är väl det vi står för, eller hur? ( JAA! Massa fan skrik från publi mellan varje ) Vara snälla mot varandra, eller hur? Acceptera varandra, eller hur? Låta folk vara precis som dom vill, eller hur? Om vi bara fortsätter såhär kommer ju världen bli mycket bättre! Jag föörstår inte hur andra människor tänker? Det är såhär det ska vara, kärlek till alla, oavsett klädstil, musikstil, ras, land osv. Det ska inte spela nån roll. Kärlek till alla, vi är allamänniskor. Det är dehär jag jag menar med REVOLUTION! REVOLUTION x4 Ni är som en liten armé, va roligt! En kärleksarmé! " - YOHIO BREAK the BORDER tour final 2013 
 
" Som ni vet tycker jag att alla ska få vara precis som de vill, utan att behöva bli mobbade eller retade för det. Jag kämpar för en värld där alla accepterar varandra, precis som de är, precis som de vill vara. För visst skulle allt vara mycket enklare då?
 
Att kunna känna sig trygg i sin omgivning är viktigt. Jag har blivit retad för att jag varit " annorlunda " i deras ögon. Men vad är det egentligen för fel med att vara " annorlunda"? och vem är det som bestämmer vad som är det och inte? Alla är vi olika, vi föds så, det ärr naturen gång. Själv tycker jag det är helt fantastiskt, hur människan är skapt. För ingen är som nån annan. Det finns inget " annorlunda " eller " vanligt "; Det finns bara du. Den enda, underbara du. Och du bestämmer helt och hållet över hur du vill se ut, vilka intressen du har, vilken musik du gillar, etc. Det kan ingen ta ifrån dig, för det är  din rätt som individ, som människka, att få vara som du vill. " - YOHIO drömmen som blev sann, bok.
 
Visst är han underbar, våran YOHIO, och han har helt rätt. Vi ska få vara precis som vi vill, vad andra än tycker. För ingen är som nån annan. Vad jag vill komma fram till är att allt inte är som det ska, och det är bara vi, ungdomar ( nästa generation ) som kan ändra på detta. Det är vi som styr framtiden. För det finns INGEN ANNAN som kan göra nåt. Om vi inte gör nåt hur kommer det gå då? Hälften av befolkningen kommer ta 1/3 kommer ta självmord, 1/3 kommer leva i deprition, 1/3 kommer vara snobbar och mobba, eller? Så ska det väl inte vara? 
 
Jag vet jag är lite flummig men vi måste ta tag i detta, påriktigt! Det är flera hundra tusen vare år som tar självmord! ( tror det var 144 000 ) Det är många liv som spills. TILLSAMANS kan vi stopppa detta, men bara om ingen blir lämnad utanför.
 
 
Taggar: MIN ÄLSKADE YOHIO;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: