Kärleksbrudarna

2013-09-11
19:42:00

You´re the one kap.5

Amayas perspektiv

Jag vaknar upp i ett främmande rum, jag sätter mig hastigt upp men måste lägga ner huvudet igen när jag får en förfärlig huvudverk. ” Godmorgon snygging ” säger Seike som kommer in i rummet. Jag stirrar på honom, Vad gör jag hos Seike? Gårdagens minnen kommer som en chock. ” Jag tog med pannodil. ” säger han och sätter sig i sängen. Jag drar åt mig täcket och hoppar ur sängen.  Han stirrar på mig enn stund sen verkan han förstå. Han kollar skamset ner på sina händer, efter ett tag säger han ” Du kan ta ett par kläder ur garderoben ” han lämnar rummet och stänger dörren. Jag kollar mistänksamt mot hans garderob, sen bestämmer jag mig för att jag inte vill vara naken. Jag börjar rota runt i hans lådor och hittar tillslut en tröja och ett par byxor som jag drar på mig. Jag tassar ut ur rummet och hittar Seike i köket. Han granskar de kläder jag valt och börjar plocka fram frukost, hur kan han göra nåt´ sånt? Jag går fram till honom och stirrar honom i ögonen. ” Vad vill du att jag ska göra?! Jag kan inte göra det ogjort! ” säger han lite frustrerat. Jag sätter armana i kors och fortsätter kolla på honom. ” Det är bara det att, jag är så otroligt kär i dig ” Jag bara står där och gapar, han kollar lite blygt tillbaka på mig. Jag kommer inte på ett ord som jag ska säga, han lutar sig fram och börjar kyssa mig, jag backar och ger honom en örfil. ” Hur kan du göra så!? ” skriker jag, jag känner hur tårana börjar rinna och springer mot dörren. ” Amaya! Vänta! ” skriker han efter mig, men jag stannar inte. Han tar tag i min handled och kollar mig in i ögonen, ” förlå... ” börjar han ” Jag kommer aldrig mer prata med dig! ” skriker jag och springer iväg. Jag tar upp mobilen och ringer YOHIO. ” Hej snygging! ” svarar han. ” Kan du hämta mig? ” säger jag mellan snyftningarna. ” men älskling, vad har hänt? Var är du? ” frågar han oroligt. ” Nära Seike, snälla skynda dig! ”

När YOHIO äntligen kommer slänger jag mig i famnen på honom. Han kramar om mig och jag bara gråter. Han frågar ingenting, vi bara står där och kramas. När jag slutar gråta och snyftningarna slutat kollar han frågande på mig. ” Seike, igårkväll och Linda och skit samma, sen vi drack och dansade och jag såg Seike, å vi gick hem till honom och, och vi... ” YOHIO kollar skräckslaget på mig och jag brister ut i gråt igen.

 

YOHIOs perspektiv

Jag går med bestämmda steg upp mot Seikes lägenhet. Jag hör  hur Amaya följer efter mig, när jag väl är vid Seikes dörr skiter jag i att knacka,  jag bara sliter upp dörren och går rakt in i lägenheten. Jag hittar Seike i köket. Han sitter på en stol vid köksbordet och bara sitter. ” Va´ fan håller du på med?! ” skriker jag och Seike reser sig snabbt från stolen. ” YOHI... ” jag går fram och slår till Seike i ansiktet. ” Din jävel! ” fortsätter jag, ” Du fattar inte! ” skriker Seike tillbaka. 

Taggar: yohio noveller;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: