Kärleksbrudarna

2013-09-25
19:23:00

You´re the one kap.15 Slutet

YOHIOs perspektiv

Jag knackar vilt på Amayas dörr.

När ingen öppnar rotar jag runt i fickorna på min rosa jacka, tillslut hittar jag extranycklen. Jag skyndar mig att låsa upp, springer in i lägenheten och letar efter Amaya. Jag skriker och skriker, men får inget svar. Jag rycker upp dörren till badrummet. Det är blod på golv och väggar och jag håller på att kräkas av åsynen,men det finns inga spår efter Amaya.

Vart kan hon ha tagit vägen? Jag fortsätter in i sovrummet, och där är hon! ” Amaya! ” skriker jag och springer fram till henne, sängen hon ligger i är full av blod, precis som hon. Hon ligger orörlig. ” AMAYA!! ” Inget svar. Hon håller en kniv i handen, hon har skurit sig på båda handlederna, precis på blodådrena och hon har förblödit. Hon har också ristat in YOHIO på sin mage med kniven. Det känns hemskt att det är mitt namn som står blodigt på hennes mage. Jag är så chockad att jag inte kan gråta. Jag bara kollar på mitt namn. Mitt namn skrämmer mig. Nu kommer gråten, jag gråter och gråter. Jag kan inte leva utan Amaya! Jag skriker och gråter och skriker.

Jag kan inte fatta att hon är borta.

Hon kan inte vara borta.

Hon får inte! Det river och sliter inom mig och jag faller tillslut ihop på golvet.

 

Det kommer in en polis och tar tag i mig, försöker få bort mig från platsen. Jag stretar emot, kan inte lämna Amaya. ” Jag måste vara hos Amaya! ” skriker jag åt polisen, som nu har ropat på hjälp. Det kommer en till polis och försöker hjälpa den andra att få bort mig. ” NEEJ! Jag kan inte lämna henne! Hon behöver mig! ” de får ut mig ur rummet, men  jag fortsätter kämpa. Jag gråter floder, får inte lämna Amaya! Jag lägger all min tyngd frammåt och hoppas att de ska släppa mig, men det gör de inte. Jag slutar kämpa och sjunker ihop på golvet, en kvinnlig polis sätter sig framför mig. ” Kom nu stackare, du måste härifrån. ” hon försöker ge mig en kram, ” Skjut mig. ” säger jag lågt. ” eh, va´? ” ” JAG VILL INTE LEVA! SKJUT MIG! ” Skriker jag, jag reser mig hastigt upp, jag sliter mig loss från hennes grepp. Jag springer in mot Amaya, men de får tag på mig.

” AMAYA! ” 

Taggar: yohio noveller;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: