Kärleksbrudarna

2013-09-24
20:04:28

You´re the one kap.13
Blev så sur på det förra kapitlet... to mutch happyness så nu har jag en ny kapitel 13
 

Seikes perspektiv

Hur kan någon göra så mot Amaya?! Hur kan någon överhuvud taget mobba Amaya?! Hon som är så snäll och rar, och så ortoligt snygg! Tänker jag vid frukosten. ” Du, jag fattar det inte, hon är ju så, attracktiv. ” säger jag med mat i munnen till YOHIO, han ger mig en sträng blick innan han säger ” Jag tycker så synd om henne! Dessutom så är vi ju inte där och kan hjälpa henne! ” ” Vad har hänt? ” frågar Ray. ” eh, tja, Amaya... ” börjar YOHIO. ” Mobbarna har våldtagit Amaya. ” avbryter jag. Det känns konstigta att använda ordet ´våldtagit ´, det låter så hemskt. Både Ray och JENSiiH spärrar upp ögonen.

 

” Hej Amaya! ”säger YOHIO ” och hej från mig också! ” tilläger jag. ” YOHIO, Seike, hej.  ” säger hon. ” hur är det? jag menar... ” ” jo jag mår bra” säger Amaya, men hon låter inte övertygande. ” hur är det i skolan? Har du pratat med rektorn? ” Frågar jag. ” Jag går inte till skolan längre ” hon säger det så tonlöst, precis som allt annat hon sagt. ” men Amaya! Det måste du! ” säger YOHIO, både förfärat men också lite irriterat, som att hon inte fattar att skolan är viktig. ” åh, kan det bli så mycket värre? ” klagar YOHIO. ” Ja, det har det redan blivit. ” ” Va´? ” säger vi i kör. ” YOHIO, alla, och jag menar alla, vet om oss. De vet allt! Och jag menar allt! Det finns foton på oss alla tre, på mig och Seike och på oss. När vi kramas, håller hand och pussas! Det finns till och med bilder på när jag och Seike pussas! Det är citat där det står ´ de  nya kärleksparet´, ´YOHIOs flickvän otrogen med hans bästa vän´och liknande. Vi är i varenda skvallertidning! ” säger hon och hämtar andan. ” men, ” ingen av oss kommer på nåt´ vettigt att säga. ” ha ha har du ingen tjej kompis eller nån´ du kan prata med då? ” får jag fram tillslut, efter evigheter av tystnad. ” nej ” lika tonlöst som allt annat. Vad har hänt med Amaya?


Taggar: yohio noveller;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: