Kärleksbrudarna

2013-09-26
16:32:00

The bite kap. 1

Alex perspektiv

Jag är ute och springer i skogen, vinden blåser i mitt ansikte och får mitt hår att fladdra. Benen bara springer och springer, utan att bli trötta och jag är helt omedveten om omgivningen, ser bara träden framför mig. Det far en pil genom luften som träffat mig i benet. Jag skriker av smärta.

-          Här borta! Jag träffade den! Skriker någon. Jag ser ljus från två ficklampor som närmar sig, jag kollar förfärat på pilen i mitt ben. Jag bryter av den och hasar mig frammåt, men hinner inte komma så långt förrän någon tar tag i mig och trycker upp mig mot ett träd.

-          Mr Argent, vad ska vi göra med den? Frågar den mystika mannen. Jag visar tänderna och försöker bita honom, riva honom men han håller fast mig. Mr Argent kommer fram, han kollar på mig med sina kalla ögon och ler ett svagt leende.

-          Är det inte miss Alexandra Row, det är en ära att få träffa dig, så här öga mot öga. Jag gör ett utfall, men hans kompis håller i mig, hårt.

-          Behöver du lite hjälp med den här? säger han och böjer sig ner mot pilen i mitt ben, han vrider om. Smärtan är olidlig, men jag rör inte en min, inte framför Argent.

-          Vet du varför det är bra med pilar? Frågar Mr Argent kompisen.

-          För att det inte läker förran man tar bort den, säger han och ler, ett falskt leende.

-          Vart har du dina vänner då? Flicka! Han kollar in i mina normalt blågröna, men nu gula ögon. Svara!

-          Aldrig i livet att jag avslöjar det för dig! skriker jag. Han spänner blicken i mig men jag avslöjar ingenting, Mr Argent suckar och säger:

-          Men vi har ju en regel som vi alltid följer, vi jagar bara om vi är jagade. Han viftrar med handen och hans kompis släpper mig. Jag sjunker ihop på marken, försöker få bort pilen, men det går inte. Jag ställer mig upp och ska attakera, men hela världen börjar gunga, jag trillar ner mot marken och slår i huvudet. Allt blir svart.

 

Jag vaknar av huvudvärk, det luktar fortfarande skog och världen gungar fortfarande. Jag öppnar långsamt ögonen, Derek bär mig i sin famn. När han märker att jag har vaknat kollar han på mig. Hans vackra blåa ögon kollar snällt på mig. Hans korta, svarta hår är rufsigt, men det passar honom. Han är bredaxlad och är sjukt stark. Varje gång jag träffar eller överhuvudtaget tänker på honom, lixom pirrar det i magen. Det är grynning och hela skogen lyser i guld gult.

-          Hur känner du dig? frågar han med sin mörka, men ändå ljusa röst.

-          Snurrigt, svarar jag och ler mot honom. Han har ögonen framåt och märker inte hur röd jag är om kinderna. Derek vet inte att jag är kär i honom, och jag kommer aldrig erkänna det heller. Han är ju en Alpha och jag en Beta. Det går inte, så jag håller mina känslor för mig själv. I mina fantasier berättar jag för honom att jag älskar honom, och vi lever ett lyckligt liv tillsammans. Utan jägare och andra hot. Jag går ut skolan och skaffar ett jobb.

-          Här, kommer du in själv? Frågar Derek när vi kommer fram till hans svarta bil. Jag nickar och klättrar in. Pilen i benet är borta och det har läkt, som tur är, men jag är fortfarande snurrig.

-          Varför känner jag mig så konstig? Frågar jag när vi sitter i bilen och är påväg ” hem ”.

-          Jägarna hade nånting på pilen som gjorde att du tappade medvetandet. Han låter så manlig på nåt´ sätt. 

 

Jag sitter på golvet i den gamla lagerlokalen när någon smäller upp dörren bakom mig.

-          Vart har du varit hela dagen? Frågar Scott när han stormar in.

-          Du vet att Derek inte tycker om att du tar med vanliga hit, särskilt Stiles, säger jag istället.

-          Hu... hur kunde du veta att det var jag? frågar Stiles oförstående.

-          Du är alltid nervös när du kommer in hit, ditt hjärta slår snabbt.

-          Lärana var jätteoroliga, och det blev inte bättre när de ringde och frågade din pappa vart du var. Han är jätteorolig. Scott tar en stol och sätter sig framför mig.

-          Va´ fan gör du här Stiles? Derek kommer uppifrån med Isaac och Boyd, hans ögon blixtrar av ilska. Scott du får inte ta hit vanliga människor! Isaac och Boyd flinar bakom honom, jag spänner blicken i dem och de slutar direckt.

-          Vart är de andra? Frågar jag för att bryta tystnaden.

-          Erica och Cora är ute och gör nåt´ tillsammans, tror jag. En tjej grej, svarar Derek.

-          Du vet, jag är en tjej, det verkar som att han inte har tänkt på det tidigare och jag blir sårad, det minimerar chansen att han gillar mig.

Dereks perspektiv

Alex ansikts uttryck ändras från glad till besviken. Gjorde jag nåt´ fel?

-          What about... cookies? Säger Cora som kommer inrusande i rummet, men hennes leende försvinner när hon får syn på Alex. Hon tycker inte om henne bara för att jag gör det. Stiles skiner upp och tar papppåsen med kakor som Cora håller i. Isaac och Boyd tränger sig förbi mig och fram till Stiles, likaså gör Scott. Jag tar de sista stegen i trappan ner till bottenvåningen, går fram till Alex och ger henne en hjälpande hand. Hon slår bort den och reser sig upp.

-          Jag kan klara mig själv! Jag går hem nu, säger hon och lämnar byggnaden. Jag kollar efter henne genom fönstrena, när jag vänder tillbaka huvudet möts jag av en leende Cora.

-          Cora, bara för att du är min syster betyder det inte att du kan göra vad du vill, utan att jag bryr mig. Hon fattar inte vad jag menar, hon bara står och flinar, som att hon har vunnit och jag förlorat. Ilskan blixtrar inom mig. Varulven innom mig kommer fram och jag slår till henne över kinden. Det rinner blod och det ser som att Stiles ska spy.

-          Lämna mig ifred! Jag går ut i friska luften och smäller igen dörren bakom mig.

Kan de inte bara lämna mig ifred!?

 

Alla karaktärena ( förutom Alexandra ) är med i  serien " Teen wolf ", om ni vill veta hur de ser ut eller helt enkelt se serien ( de första avsnitten är inte så bra, men sen är de AWESOME!! ) är det bara att söka på Twitter eller helt enkelt google: Tayler Hoechlin = Derek, Tyler Posey = Scott,  Dylan O´Brien = Stiles och i framtiden Crystal Reed = Allison

Taggar: fantacy;

Kommentar:
#1: Eeva

Spännande! Så de är lixom varulvar? Har sett alla tre säsonger och väntar på de sista avsnitten som kommer 2014

2013-09-26 @ 22:21:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: