Kärleksbrudarna

2013-09-28
12:43:00

Söta killar är bara på låtsas kap. 1

 

Linneas perspektiv

” Aa! Meja kan du fatta? Vi har fått biljetter till YOHIO konserten i Stockholm! ” skriker jag sammtidigt som jag hoppar runt i Mejas lägenhet.

” jaja, vad kul, men jag är upptagen. Kan ej, vill ej, orkar ej gå. ” säger hon och suckar åt mig som fortfarande hoppar runt.

” Va´? Följer du inte med? Vem ska jag då gå med? Jag har ju för fan två biljetter! ” jag försöker låta upprörd, men det går inte när man håller på att dö av glädje.

” Du vet att jag bokstavligen hatar YOHIO! ” säger hon, Meja ger mig en irriterad blick, att jag redan visste det och inte behövde fråga. Jag försöker se lika alvarlig ut som hon, men det går inte. Det ser mer ut som en grimage.

” Du är min enda och bästa kompis, vem ska jag annars gå med? ” säger jag och slänger mig på sängen.

” Du hittar säkert nån´ du kan gå med, nu om du ursäktar så ska jag göra läxor och eftersom du inte har börjat plugga till provet vi har om två dar kanske du borde gå hem. ” Meja säger det så lugnt och självsäkert, som att jag är korkad  och inte... har börjat plugga till provet!! Herregud! Provet! Jag sliter åt mig mina grejer och springer ut från Mejas lägenhet.

” Ses imon i skolan! ” skriker hon efter mig. Efter en springtur på tio minuter är jag framme vid trappuppgången till min lägenhet. Jag öppnar dörren och ska precis springa in när jag hör någon sjunga, det är Jakob! Jag springer ut igen och gömmer mig bakom en buske.

Jag har varit kär i Jakob ända sen han flyttade in på våningen ovanför oss, mig och mamma. Hans svarta tjocka hår är långt men  ändå kort lixom, han har ställt det upp med en massa gele. Det är det längsta korta hår jag sett. Hans blåa ögon glänser varje gång han kollar åt mitt håll och hans underbart vackra läppar lixom skriker ” kyss mig! ”. Fan vad snygg han är, hans starka armar skulle säkert kunna lyfta upp mig i luften och på vårt bröllop kommer han bära mig ut ur kyrkan och in i limbousinen som står och väntar, och sen ska vi åka till Japan och ha smekmånad!

Ska idag bli första gången? Nu eller aldrig? Nä, jag kan vänta tills imorgon, jag vill att det ska bli det där perfeckta ögonblicket första gången vi möts. Så jag väntar bakom busken ända tills han har cyklat iväg innan jag reser mig upp och springer upp till mig.

 

Har en biljett till YOHIO konserten i Stockholm 5/10 för mkt, någon i Småland som vill hänga med? #YOHIOkonsert  ” skriver jag på Twitter. Jag väntar en minnut på svar, sen orkat jag inte mer. Jag slår igen datorn och tar fram NO boken, jag försöker plugga i en kvart, men orkar inte det heller. Jag tar fram biljetterna till konserten, hela jag blir varm.

” och här har ni han, YOOOHIOOO! Aaaa!! ” säger jag tyst för migsjälv. ” Är ni redo Stockholm? Jaaa! Jag hör inte! JAA! ” Jag sätter på ” My murderous urge ” och börjar dansa runt i mitt rum.

 

Äntligen här! Se upp Stockholm! Jag tjatade mig  till att Meja skulle följa med så nu står hon här brevid mig och suckar. Vi står i en lång kö utanför Annexet.

För ca två år sedan skulle jag aldrig våga åka till Stockholm utan mamma med en kompis, då var jag bara Linnea.

Linnea Björnsdotter.

Vem?

Den där med blek hy, ljus brunt hår. Ser rätt vanlig ut. Brukar ha typ jeans och någon trist t-shirt.

Vem?

Jo, du vet nog, om du tänker efter, hon går i Gittans klass. Fast hon och Gittan är inte kompisar, hon brukar vara med den där korianen, som alltid får rätt på alla proven.

Linnea?

Nej, korian tjejen! De sitter allltid ensama i matsalen, brevid fönstret.

Jasså hoon. Ja ja. Men hon är väl ingen särskild, väl?

Nej. Nej, hon är ingen särskild.

Den Linnea är borta, men vi är ju faktiskt 15! Vi klara ju oss själva!

Linnea Björnsdotter

Hon den där med svart och lila hår?

Ja precis, hon med svarta kläder och nitar. Hon som sminkar sig så sjukt mycket och är helt galen i, vad hette han nu?

YOHIO och... ja, vad hette han? S... nånting. Jag tycker hon är lite läskig.

Ja, varför ska hon vara så speciell? Den bitchen, hon hatar Gittan också!

Vem tror hon att hon är igentligen? Såå speciell...

 Jag är inte och kommer aldrig vara en ev Gittan – Fittans vänner. Gittan-fittan är populär och äcklig, hon röker och dricker sprit. Tyvärr brukar Jacob hålla till vid Gittan-fittan, typiskt.

” Kom nu Linnea, kön rör ju på sig! ” Meja drar i mig och vi börjar närma oss ingången. Aa! Så spännande! Vi ska på YOHIOs konsert! 

 

 

Taggar: yohio noveller;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: