Kärleksbrudarna

2013-10-27
19:55:00

Welcome to the city kap. 1

Hehe... inte nån ny berättelse/novell... det gick ju bra! Den här är i nutid bara så ni vet och studion hade jag tänkt mig som den ser ut på riktigt, om ni inte vet det är det bara att kolla på " Bergs bärbara talkshow "! Det kommer endast vara YOHIOs perspektiv!! Hope you enjoy it!

Fansen flockas runt mig när jag går förbi busstationen. Fan, jag ska ju bara köpa mjölk!

-          Kan jag få din autograf? Bla bla bla, är det ända jag hör. Jag försöker komma förbi men de jävla tjejerna är ivägen!

-          Kan jag inte få köpa min jävla mjölk! Skriker jag, de tystnar och jag kommer förbi. Tänk positiva tankar. Positiva. Jag drar upp luvan, sätter på mig mina solglasögon och går vidare med sänkt huvud.

-          Nemän hejsan! Va kul att stöta på dig såhär mitt på dan! Säger någon. Jag kollar upp och där står hon, mitt framför mig. Hennes gröna ögon gnistrar,  det bruna håret är uppsatt i en hästsvans, hon ler brett och ser, normal ut.

-          Eh, hej... jag granskar henne från topp till tå. Hon har på sig svarta tighta byxor, en tjock uppknäppt jacka och under den syns en lila tröja med en massa tecken på.

-          Jag heter YOHIO. Hon fnissar till.

-          Hej YOHIO! Jag är Bea och jag vet verkligen inte vem du är! Bea kollar på mig med sina underbara ögon.

-          Så bra... Min hjärna verkar helt  ur funktion och jag blir generad över att jag inte kommer på nåt´ bra att säga. Varför ska det alltid bli såhär när jag träffar snygga tjejer!?

-          Jag måste bara handla lite saker,men du kanske kan hänga med. Va fan diddlar jag om? Man tar inte med en tjej till affären!!

-          Okej! säger Bea förvånansvärt glatt. Vi går under tystnad länge,jag plockar åt mig min mjölk och betalar.

-          Vad gör du? frågar jag när jag ser att Bea håller på med mobilen.

-          Twittrar att jag snart dör, att det här är bästa dan i mitt liv och liknande, du då? Vad gör du? säger hon sammtidigt som hon skriver.

-          Tja, jag har precis betalat. Du vad sägs om att följa med hem till mi... jag kollar på klockan. Vad sägs om att följa med till studion? Säger jag och ler.

 

-          Asså, jag tuppar snart av! Det är för jävligt att du ska ta dö på mig precis när mitt liv har börjat! Säger Bea och immiterar små hjärtattacker.

-          Va´? Vad snackar du om?

-          Du kan ju inte bara typ ta med mig och visa runt mig i din studio och sen tro att jag ska överleva? Dessutom har du pratat med mig, flera gånger. Min hjärna står still,  varför ska hon vara så jävla snygg?  Bea ser antagligen att jag kollar på henne, för hon kommer mot mig, tills vi står ansikte mot ansikte.Vi står så nära att jag kan känna doften av hennes svaga parfym, syren. Hennes händer landar på min rygg och letar sig uppåt, hon lutar sig fram och kysser mig. Jag vet inte riktigt hur det går till men på några sekunder sitter vi i soffan, Bea ovanpå mig, jag under Bea. Hon stannar upp och hämtar andan.

-          Jag tror att jag är kär i dig, viskar hon i mitt öra.

-          Jasså här sitter ni och har det gött! Pappa stormar in i studeon, köpte du mjölk eller? Bea typ rusar till andra sidan rummet och sätter sig på en stol. Hon är helt röd i ansiktet av genering.

-          Va´ faan! Jag reser mig upp och följer efter pappa till köket.

-          Tro inte att jag kommer lämna er två ensama, vi har mycket att göra och det vet du. Köpte du mjölk? Du vet att jag inte kan dricka kaffe utan mjölk, och utan kaffe blir jag trött, och om jag blir trött blir jag sur och om jag blir sur får vi inget arbeta klart! Vart har du ställt mjölken?

Taggar: yohio noveller;

Kommentarer:
#1: Luna

Asså, ärligt talat så... handlingen var väldigt overklig. Förlåt med *Träffas. PANGPANG så sitter de och kysser varandra*
Nej. Bara nej.

Svar: Haha jag vet... Men jag skriver ju på counterpoint. Nu...
Linnéa V

2013-12-16 @ 20:57:13
#2: Anonym

Alltså jag tycker den är helt fantastisk! Sry Linnea.. Har inte läst tidigare, hahah.. Men tänkte läsa igenom det du skrivit nu❤️

2014-03-23 @ 20:24:54
#3: Anonym

Men va haha? Anonym? Hahah// Emelie

Svar: Gör inget <3
Linnéa V

2014-03-23 @ 20:25:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: