Kärleksbrudarna

2013-10-24
17:59:31

Inglorious kap. 10 slutet

Isadoras perspektiv

-          Stopp! Vänta! Stanna! skriker jag efter Kevin. Han stannar och sneglar diskret åt mitt håll. Snälla gå inte! Ber jag i mitt huvud.

-          Vad vill du? snäser han när jag kommer fram till honom.

-          Jag ville bara säga tack för brevet och det, det var väldigt gulligt, säger jag.

-          Åh, jasså, han kliar sig i bakhuvudet och rodnar lätt, det var inte menningen att du skulle få reda på att det var jag, säger Kevin.

-          Det var i alla fall väldigt snällt av dig, säger jag och ler. Jag ser att han blygt tittar åt resten av grabbgängets håll och blir besviken.

-          Det är okej, jag kan gå, säger jag och vänder mig om. Han tar tag i min arm och nästan skriker i mitt ansikte:

-          Nej! Snälla gör inte det. Du är ju typ skolans populäraste tjej nu!

-          Va´?!

-          Alla pratar om dig hela tiden, att du var så vacker i fredags  och om dig och Seike! Ingen visste ju att ni var ihop! Alla är helt chockade! Har du inte sett bilderna?

-          Va´? Vilka bilder? Han tar tag i mig och drar mig mot matsalen. Där utanför sitter det en anslagstavla med en massa bilder från skolbalen. I mitten av alla bilder är jag och Seike, det är en bild på oss när vi kysser varandra och under bilden står det:

Årets favoriter!

Jag kan inte göra annat än att stirra. Jag och Seike, årets favoriter. Det är ju helt otroligt!

Onej! Meja! Skit!

-          Du! Isadora, kom hit vetja! Skriker hon.

 

Seikes perspektiv

-          Vet du vad  som hände idag! Isadora slänger upp dörren till lägenheten .

-          Nä! Vadå? Svara jag.

-          Vi blev valda till balens favoriter! Skriker hon och dansar runt lite i lägenheten, och idag kom Meja fram till mig och frågade om jag ville vara med i hennes gäng!

-          Och du svarade? Frågar jag  oroligt.

-          Inte fan vill jag det! svarade jag! Hon bara gapade när jag tog Kevin under armen och gick till min lektion. Vet du vad jag fick för smeknamn?

-          Nej.

-          Queen of the dark! Dessutom ringde CBI och sa att de hadde hittar mördaren! Dem frågade om jag ville kommma dit men jag bara nej, gjort är gjort, han är ett svin och kommer få sin bestraffning. Kan du fatta vi blev årets favoriter! Är det inte fantastiskt?

-          Jo, det är underbart! Vet du nåt´ mer som är underbart?

-          Nej, berätta!

-          Du! och därför har jag bokat ett bord på Samy´s!!

-          På Samy´s! Men?

-          Kom nu! Vi får inte bli sena! Jag reser mig från stolen och går mot ytterdörren.

-          Men jag har ju inte gjort mig iordning! Protesterar Isadora.

-          Du är vacker som du är!

 

-          Det här var för fan det bästa jag ätit i  hela mitt liv! Säger Isadora med mat i munnen.

-          Jo, men du, jag har en sak jag måste göra, hon kollar på mig med sina gnistrande ögon. Jag rotar runt i fickorna och hittar det jag letar efter och lägger upp det på bordet. Isadora tappar hakan. Hennes ögon glänser av lycka och förväntan, hon väntar på att jag ska göra det. Jag tar ett ljupt andetag och andas ut.

-          Vill du gifta dig med mig?

Taggar: seike novell;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: