Kärleksbrudarna

2013-10-01
18:17:39

Inglorious kap. 1

 

Seikes perspektiv

När jag kommer hem kryper jag ner i sängen brevid Isadora, jag lägger armana om henne och kysser henne på huvudet.

-  Du luktar sprit, säger hon inte ett dugg sömnigt, som att hon har legat och väntat på mig.

-  Ja, jag och grabbarna tog en eller två drinkar, för att fira, svarar jag snabbt.

-  Ja, jag har lyssnat på den hela dan idag, den är riktigt bra! Jag blir glad av att Isadora tycker om Inglorious och kysser henne på kinden. Hon vänder sig om så att vi ligger ansikte mot ansikte.

-  Om det inte hade varit skola imorgon hade jag... hon avbryter sig och kollar in i mina ögon.

-  Vad hade du? Hon kysser mig på munnen, länge. Vår tungor leker med varandra och jag börjar smeka henne. Hon slutar kyssa mig.

-  Det är skola imon, säger hon.

-  Ja, och? Det betyder inte att vi inte  kan ha lite kul!

-  Det betyder att jag måste gå upp tidigt imon bitti, vilket betyder att jag inte kan vara uppe så här sent. Isadora håller på med nån´ konstig grej, hon måste sova minst nio timmar per natt, och det gör att hon inte kan vara uppe så sent på kvällarna. Hon ger mig en god natt puss och vänder bort huvudet från mig.

 

-  Seike! Skriker någon, här borta! Jag vänder mig om och ser Kristin, mitt ex.

 

-  Hur kunde du lämna mig?! Jag älskar ju dig! fortsätter hon.

 

-  Me... men du är ju på psyken!

 

-  Men det betyder inte att jag inte älskar dig!

 

-  Du riktade en pistol mot mig! Du tänkte döda mig!

 

-  Haha ! Den här gången kommer jag inte misslyckas! Jag vänder mig om och ser att Kristin nu står bakom mig, med en pistol i handen, riktad mot mig. Hon har fingret på avtryckaren. Jag hör ett skott vina genom luften, men jag känner ingenting. Det är inte jag som har blivit träffad. Kristin faller blodig ihop på marken.

 

Jag sätter mig upp i sängen, det är tyst i lägenheten. Isadora har redan gått. Jag kollar på väckarklockan och klockan är redan 11! Måste skynda mig! Jag drar på mig kläderna jag hade igår, skiter i frisyren och sminket och springer iväg till en jobb intervju. Fan, fan, fan.

Taggar: seike novell;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: