Kärleksbrudarna

2013-11-23
17:05:00

Blogger och My life
Okej, en av världens bästa novellskrivare slutade skriva noveller för typ ett halvår sedan och jag har äntligen hittat hennes ( och hennes kopmisars ) blogg ;) Så om ni vill kan ni ju checka den:
 
choigo.blogg.se
 
En annan novellblogg är:
 
http://amayasnoveller.blogg.se/ i
 
nte lika bra men oxå väldigt bra...
 
My life right now: Imon ska vi sälja kakor på julmarknaden för att få in pengar till klassresa, men det är mest jag och mamma som fixar allt. Ja, det var flera stycken som hjälpte oss att baka, ja det är flera stycken som ska hjälpa till att sälja men det är så mkt däremellan! När ska var och en sälja? Vad ska vi göra för att nån faktiskt ska köpa det vi bakat? Vem ska organisera upp allt så att vi inte är som yra höns som springer omkring? Ska det vara nåt´ pynt? Vad ska vi ha för belysning ( Det blir ju mörkt vid 4 ( kanske?) och det slutar inte förrän 6 ) ? Om det inte går så bra, hur ska vi sälja dom då? Det finns massor och typ ingen hjälper till! Dom låter mig och mamma sköta allt och vi har aldrig gjort det här förut! Dom bara flyter med lixom! Orättvist! Vi har oxå annat vi behöver göra! Och en " klasskompis " ska bara stå 1 timmer medans jag kommer vara där från ca 10 till ca 12 sen ska jag hem och äta, sen ska jag dit igen och stänga allt från kanske 15 -16 till 18! Nejmen ni kan ju lika gärna gå hem allihopa så kan jag stå där helt ensam hela dagen! Tack för mig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: